LockNLoad™ Load Ratings

Технологія рейлінгів із поясненнями

Стосовно всіх систем кріплення на поперечній планці LockNLoad та платформі від компанії Yakima.

Важко визначити припустиму масу, яку можна перевозити на своєму автомобілі? Не варто турбуватися, це питання цікавить багатьох, а дана корисна інструкція обов'язково допоможе вам при розрахунку. У разі якщо у вас залишилися питання, просимо зв'язатися з нами через онлайн-форму зворотного зв'язку,і ми надамо детальні пояснення з даного питання. При розрахунку припустимої маси, яку можна перевозити на даху автомобіля, необхідно враховувати кілька ключових факторів:

  • Припустиме навантаження
  • Статичне та динамічне навантаження
  • Водіння по асфальтованій дорозі або по бездоріжжю

Yakima RuggedLine with accessories

Розрахунок припустимих навантажень

Для розрахунку припустимого навантаження на дах вашого автомобіля, перш за все, необхідно враховувати те, що загальне навантаження формується на основі припустимих навантажень різних компонентів.

Типове рішення LockNLoad із забезпечення перевезення вантажів на даху автомобіля від компанії Yakima включає в себе:

  • Дах автомобіля (це очевидно, згодні?)
  • Рішення для поперечної планки, зазвичай сюди входять поперечні планки, ніжки й монтажний комплект для конкретного автомобіля. Або
  • Рішення для платформи, зазвичай сюди входить платформа, а також або ніжки й монтажний комплект для конкретного автомобіля, або монтажна система RuggedLine.
  • Можливе використання додаткового приладдя для кріплення, такого як верхній багажник, тримач для байдарки тощо.

Кожен із перерахованих вище компонентів має власну максимальну вантажопідйомність. Максимальна маса, яку можна перевозити на даху автомобіля, дорівнює найменшому граничному значенню припустимого навантаження будь-якого з цих компонентів. Наприклад, якщо максимально припустиме навантаження (зазначене виробником) на дах вашого автомобіля становить 80 кг, система кріплення та поперечна планка або платформа розраховані на 100 кг, а на верхньому багажнику вказано припустиме навантаження в 90 кг, то максимум, який можна розмістити зверху, становить 80 кг. Це можна розглядати, як найбільш слабку ланку в ланцюгу.



Рейлінг, розрахований на навантаження в 100 кг


Виріб, розрахований на навантаження в 90 кг


Дах, розрахований на навантаження у 80 кг
TНайменше припустиме навантаження — це максимальне значення маси, яку можна перевозити


Якщо найменше визначене значення припустимого навантаження відноситься до даху автомобіля, то слід пам'ятати, що припустиме навантаження включає в себе також і вагу системи поперечної планки або платформи. Таким чином, якщо маса поперечних планок становить 10 кг, то максимум, який можна перевозити на поперечних планках, становить 70 кг (80 кг – 10 кг = 70 кг).

Для того, щоб дізнатися значення припустимого навантаження для різних компонентів див. інструкції виробника (щоб дізнатися припустиме навантаження на дах вашого автомобіля див. інструкцію з експлуатації для власника автомобіля) та/або заходьте на відповідний веб-сайт. Значення припустимого навантаження на вироби LockNLoad виробництва компанії Yakima можна легко знайти на регіональному сайті компанії Yakima в розділі LockNLoad, а конкретну інформацію стосовно вашого автомобіля — у нашій пошуковій системі.

У разі виникнення будь-яких сумнівів завжди краще зробити уточнення. Ніколи не забувайте, що припустимі навантаження на системи передбачають їх рівномірний розподіл по системі. По можливості враховуйте це при завантаженні автомобіля. Надмірне навантаження на будь-яку точку може призвести до пошкоджень та нестійкості автомобіля.


Статичне та динамічне навантаження

У чому полягає різниця? Простіше кажучи, динамічне навантаження діє, коли автомобіль знаходиться в русі, а статичне навантаження — коли автомобіль нерухомий. Показники припустимого навантаження, які виробники рейлінгів застосовують до виробів, розраховані на час руху автомобіля, тобто це показники динамічного навантаження. Показники статичного навантаження, як правило, вищі.

Чому це має значення? У більшості випадків це не так важливо, оскільки ви не додаєте багаж, коли дістаєтеся до місця призначення та закінчуєте рух. А ось де це дійсно має значення, так це, наприклад, у випадку з наметами на даху автомобіля. У вищенаведеному прикладі було визначено, що на поперечних планках можна перевозити 70 кг. Якщо маса намету на даху автомобіля становить 50 кг, то ви вкладаєтеся в припустимі межі із запасом у 20 кг (70 кг – 50 кг = 20 кг) А що ж буде, якщо забратися в намет на даху? Якщо вага людини становить 80 кг, то, виходячи з показника динамічного навантаження, припустиму межу буде, звичайно, перевищено. Але не варто турбуватися, якщо тільки ви не плануєте перебувати в наметі під час руху автомобіля (що не рекомендується)! Так як у даному випадку діє статичне навантаження. Як правило, в статичних умовах припустиме навантаження збільшується на величину, кратну трьом (3). Таким чином, у нашому випадку можна завантажити 230 кг: 80 кг x 3 = 240 кг – 10 кг (рейлінги на даху) = 230 кг (пам'ятайте, що навантаження повинно бути рівномірно розподілене) на дах автомобіля, що буде в межах норми, і у вас ще залишиться 100 кг у запасі.

(230 кг – 50 кг намет на даху автомобіля – 80 кг людина = 100 кг)

Відзначимо, що множення на 3 застосовується до компонентів рейлінга. Як правило, це стандартна практика для більшості дахів автомобілів, тим не менш, слід завжди уточнювати дане питання у виробника автомобіля, перш ніж допускати збільшення навантаження на дах автомобіля від динамічного навантаження до статичного.

Статичне навантаження — це навантаження, яке діє, коли транспортний засіб знаходиться в нерухомому стані.


Водіння по бездоріжжю

Всі показники припустимого навантаження застосовуються для руху по асфальтованих дорогах із рівною поверхнею. У разі їзди по дорогах, що проходять лісом, по під'їзних дорогах або по іншим необлаштованим ділянкам* на помірних швидкостях, заявлені показники припустимих навантажень відповідно знижуються. Це пов'язано з тим, що підвищена нерівність у таких умовах передається через весь автомобіль, а також через все, що до нього прикріплене, а це потенційно створює додаткові навантаження на систему рейлінгів на даху.

Відомості про зниження припустимих навантажень на бездоріжжі для конкретних систем рейлінгів Yakima LockNLoad див. в нижченаведеній таблиці:

ТИП КРІПЛЕННЯ ЗОБРАЖЕННЯ ЗНИЖЕННЯ НА БЕЗДОРІЖЖІ
Точка кріплення
Система кріпиться болтами до відповідних точок на даху автомобіля
0%
Кріплення на напрямних та інших незнімних опорах
Система кріпиться до даху за допомогою незнімних напрямних опор.
20%
Кріплення на поздовжних рейлінгах
Система монтується на наявні заводські поздовжні рейлінги
20%
Кріплення на інтегрованих рейлінгах
Система кріпиться до наявних інтегрованих рейлінгів, встановлених на заводі-виробнику
33%
Кріплення на водовідводах
Система кріпиться до наявних АБО додаткових водовідводів на автомобілі
33%

Таким чином, згідно з раніше наведеним прикладом, у якому було визначено, що припустиме навантаження на дах становить 80 кг, що є найслабшою ланкою в ланцюгу, якщо поперечні планки кріпляться за допомогою системи кріплення на напрямних, виходить, що 80 кг зменшуються на 20 % до 64 кг (не забудьте також відняти вагу системи поперечної планки або платформи для розрахунку припустимого навантаження, тобто 64 кг – 10 кг = 54 кг).

*Примітка. Гарантія компанії Yakima не покриває екстремальне водіння на чотирьох колесах, наприклад, рок-кроулинг, незалежно від типу кріплення.


Альтернативні варіанти кріплення

Кріплення рейлінгів на дах автомобіля не передбачено? Не хвилюйтеся, в цілому тут діють ті ж самі правила. У разі кріплення рейлінгів до будь-якого з наступних елементів:

  • Задній міст багатоцільового автомобіля
  • Піддон багатоцільового автомобіля
  • Металевий дах багатоцільового автомобіля
  • Навіс

Для розрахунку максимально припустимого навантаження, яке можна перевозити, та його зниження на системи рейлінгів Yakima у разі їзди по бездоріжжю застосовуються ті ж самі рекомендації. Разом із тим, обов'язково зверніться до виробника вашого автомобіля, піддону, металевого даху або навісу для уточнення наявності в нього своїх власних показників зниження припустимих навантажень при їзді по бездоріжжю та збільшення динамічних і статичних навантажень, оскільки вони можуть відрізнятися залежно від марки та виробника. Крім того, завжди пам'ятайте, що слід застосовувати найнижчий показник припустимого навантаження.

Ключові моменти

  • Припустиме навантаження — це найменший показник максимально припустимого навантаження різних компонентів (як правило, даху автомобіля, монтажного комплекту та поперечної планки або платформи).
  • Статичне навантаження розраховується шляхом множення на три (за умови підтвердження виробником вашого автомобіля).
  • При з'їзді з асфальтованої дороги припустиме навантаження може знизитися відповідно до вищенаведеної таблиці «Тип кріплення».

Click here to download this information as a print-friendly PDF