Aero Bar Load Ratings

Припустимі навантаження з поясненнями

Мета цієї інструкції полягає в допомозі при визначенні маси спорядження, яке можна безпечно перевозити на даху автомобіля за допомогою наших поперечних планок сімейства Aero Bar.

Інформацію, що безпосередньо стосується нашого асортименту поперечних планок і платформ LockNLoad™, можна знайти в нашій інструкції стосовно припустимих навантажень LockNLoad.

Яку масу спорядження можна перевозити?

При розрахунку припустимої маси, яку можна перевозити на даху автомобіля, необхідно враховувати кілька ключових факторів:

    • Припустиме навантаження для кожного компонента несучої системи
    • Статичне та динамічне навантаження
  • Водіння по асфальтованій дорозі або по бездоріжжю

Припустимі навантаження

Типове рішення перевезення вантажів від компанії Yakima включає в себе:

  • Дах автомобіля
  • Рейлінги на даху (зазвичай сюди входять поперечні планки, ніжки й монтажний комплект для конкретного автомобіля), а також, можливо,
  • Додаткове приладдя для кріплення, таке як верхній багажник, тримач для байдарки тощо.

Кожен із перерахованих вище компонентів має свою максимальну вантажопідйомність, що й визначає максимальне навантаження, яке може безпечно перевозити або утримувати за допомогою цього конкретного компонента. Фактична маса вантажу, яку можна перевозити на даху автомобіля, буде визначатися за тим компонентом, який розрахований на найменше навантаження. Наприклад, якщо поперечна планка автомобіля передбачає припустиме навантаження в 100 кг, верхній багажник передбачає припустиме навантаження в 90 кг, а розраховане виробником навантаження на дах автомобіля становить до 80 кг, то максимум, який можна розмістити зверху, становить 80 кг. Пам'ятайте, що несуча система є настільки міцною, наскільки міцною є її найслабша ланка.



Поперечна планка, розрахована на навантаження в 100 кг


Виріб, розрахований на навантаження в 90 кг


Дах, розрахований на навантаження в 80 кг

У даному випадку дах автомобіля має найменше припустиме навантаження. Компонент із найменшим значенням навантаження визначає максимально припустиме навантаження всієї системи.


Визначивши максимально припустиме навантаження, можна розрахувати масу спорядження, яку здатна витримати несуча система автомобіля. У наведеному вище прикладі було визначено максимально припустиме навантаження у 80 кг. Однак маса спорядження, яку можна розмістити на даху автомобіля, буде дещо меншою, оскільки необхідно враховувати ще й масу поперечної планки та багажника. Таким чином, якщо маса поперечної планки та верхнього багажника становить 10 кг для кожного компонента, то для розміщення спорядження залишається лише 60 кг.

(80 кг – 10 кг поперечна планка – 10 кг верхній багажник = 60 кг).

Для отримання інформації щодо значення припустимого навантаження для різних компонентів конкретної системи див. інструкції виробника/припустиме навантаження на дах вашого автомобіля див. в інструкції з експлуатації для власника автомобіля, а також див. припустиме навантаження на виріб на нашому сайті, або в інструкції, що додається до придбаного виробу. Інформацію щодо припустимого навантаження на виріб, зокрема для наших автомобільних пристосувань, можна знайти, скориставшись пошуком вашого автомобіля й пристосування в нашій системі пошуку пристосувань. Пам'ятайте, що в разі виникнення будь-яких сумнівів завжди краще зробити уточнення. Ще один момент, про який слід пам'ятати: припустиме навантаження на систему передбачає, що навантаження рівномірно розподіляється по цій системі. По можливості враховуйте це при завантаженні автомобіля, оскільки надмірне навантаження на будь-яку точку може призвести до його пошкодження та нестійкості.

Статичне та динамічне навантаження

Показники припустимих навантажень можуть також застосовуватися щодо статичних та динамічних навантажень.

У чому полягає різниця?

Простіше кажучи, показники припустимого динамічного навантаження використовуються, коли автомобіль знаходиться в русі, а показники припустимого статичного навантаження використовуються, коли автомобіль знаходиться в нерухомому стані.

Чому це має значення?

Показники припустимого навантаження, які виробники рейлінгів застосовують до своїх виробів, є показниками динамічного навантаження, оскільки люди зазвичай зацікавлені в тому, щоб знати, скільки спорядження вони можуть безпечно перевозити під час поїздки. Однак є випадки, коли корисно знати й припустиме статичне навантаження несучої системи, наприклад, при покупці намету на дах автомобіля*. Плюс у тому, що показники припустимого статичного навантаження зазвичай вищі, ніж динамічного. Припустимо, що припустиме навантаження несучої системи становить 80 кг, а маса поперечної планки — 10 кг. Це означає, що можна перевозити 70 кг спорядження. Якщо маса намета на даху автомобіля становить 50 кг, то ви вкладаєтесь у припустимі межі із запасом у 20 кг (70 кг – 50 кг = 20 кг). А що ж буде, якщо забратися в намет на даху? Якщо вага людини становить 80 кг, то, на основі показника динамічного навантаження, припустиму межу буде, звичайно, перевищено, але не варто турбуватися, оскільки у цьому випадку діє статичне навантаження. Як правило, в статичних умовах припустиме навантаження збільшується на величину, кратну трьом (3)†. Таким чином, якщо припустиме динамічне навантаження становить 80 кг, то припустиме статичне навантаження вважається рівним 240 кг (80 кг x 3). У випадку з наметом на даху автомобіля у вас залишиться 100 кг для матрацу, подушок, постільної білизни та всього іншого, що захочеться покласти в намет.

(240 кг припустимого статичного навантаження – 10 кг поперечна планка – 50 кг намет на даху автомобіля – 80 кг людина = 100 кг)

* НЕ дозволяється встановлення наметів на дах автомобіля поверх систем поперечних планок на затисках Clamp Mount через особливості кріплення цих поперечних планок до автомобіля й сил, що діють на систему під час руху.

† Незважаючи на те, що множення на 3 є стандартною практикою для компонентів рейлінга та більшості дахів автомобілів, тим не менш, слід завжди уточнювати у виробника автомобіля, чи множення на 3 для розрахунку динамічного та статичного навантаження також може бути застосовано й для вашого конкретного автомобіля.

Водіння по бездоріжжю

Всі показники припустимого навантаження застосовуються для руху по асфальтованих дорогах із рівною поверхнею. У разі їзди по дорогах, що проходять лісом, по під'їзних та інших ґрунтових дорогах або дорогах, які знаходяться в незадовільному стані, максимальна маса спорядження, яку можна взяти із собою, відповідно зменшується‡. Це пов'язано з тим, що нерівна місцевість збільшує навантаження на різні компоненти автомобіля та спричиняє набагато більший тиск на несучу систему даху, який може значно перевищувати максимально припустиме статичне навантаження.

Отже, як розрахувати припустиме навантаження при водінні по бездоріжжю для системи Yakima?

У разі використання системи рейлінга на даху автомобіля на затисках Clamp Mount, максимально припустиме навантаження знижується на 50 %. Для всіх інших конструкцій і типів кріплень, максимально припустиме навантаження зменшується на 33 % відповідно до нижченаведеної таблиці. Таким чином, якщо для прикладу взяти зниження на 33 %, то встановлене припустиме навантаження в 80 кг при водінні по бездоріжжю знизиться до 53,6 кг (80 кг – (33 % x 80 кг) = 53,6 кг). Для визначення ваги спорядження, яку можна безпечно перевозити, просто відніміть від цієї цифри масу системи рейлінга.

‡ Гарантія компанії Yakima не покриває екстремальне водіння на чотирьох колесах, наприклад, рок-кроулинг, незалежно від типу кріплення/планки.

ТИП КРІПЛЕННЯ /ПЛАНКИ Зображення ЗНИЖЕННЯ НА БЕЗДОРІЖЖІ
Кріплення на затисках Yakima Clamp Mount
(незалежно від типу поперечної планки, що використовується)
50%
Планки Yakima Aero FlushBar, Aero ThruBar, Aero RailBar 33%

Альтернативні варіанти кріплення

Кріплення рейлінгів на дах автомобіля не передбачено? Не хвилюйтеся, в цілому тут діють ті ж самі правила. Навіть при кріпленні поперечної планки Yakima до будь-якого з перерахованих нижче елементів, застосовуються ті ж рекомендації щодо розрахунку максимального навантаження, припустимого при водінні по дорогах та бездоріжжю:

  • Задній поміст багатоцільового автомобіля
  • Піддон багатоцільового автомобіля
  • Металевий дах багатоцільового автомобіля
  • Навіс

Разом із тим, обов'язково зверніться до виробника заднього мосту, піддону, даху або навісу вашого автомобіля для уточнення як припустимого навантаження елемента, до якого виконується кріплення (знову ж, завжди застосовуйте найнижчий показник), так і для того, щоб дізнатися, чи є у виробника власні коефіцієнти розрахунку припустимих навантажень при водінні по бездоріжжю, а також статичних навантажень.

Ключові моменти

  • Найслабша ланка у вашій несучій системі (котра зазвичай включає дах автомобіля, поперечну планку та будь-яке приладдя, призначене для перевезення спорядження) слугує для визначення максимально припустимого навантаження всієї системи
  • Статичне навантаження розраховується шляхом множення на три (за умови підтвердження виробником вашого автомобіля)
  • Не дозволяється встановлення наметів на даху автомобіля з кріпленням на затисках Clamp Mounted
  • При з'їзді з асфальтованої дороги припустиме навантаження знижується вдвічі (на 50 %), якщо на даху встановлена система рейлінгів із кріпленням на затисках Clamp Mounted. Всі інші системи рейлінгів передбачають зниження припустимого навантаження на 33 %.

 

У разі якщо у вас залишилися питання після ознайомлення з цією статтею, просимо зв'язатися з нами через форму зворотнього зв'язку.

Click here to download this information as a print-friendly PDF